maanantai 3. tammikuuta 2011

YG Enteratainmentin suunnitelmia vuoden 2011 alkupuolelle


Hei, tämä on Yang Hyun Suk.
Tänään on 30. joulukuuta; enää yksi päivä jäljellä vuotta 2010.
Tänään aion vastata fanien kysymyksiin liittyen YG:n suunnitelmiin vuoden 2011 alkupuoliskolle.


1. GD&TOP:lla oli kolme nimikkokappaletta. Mikä on suunnitelma tuleville promootioille?

Tarkemmin sanottuna GD&TOP:lla oli viisi eri nimikkokappaletta. "Intro":n lisäksi G-Dragon ja T.O.P lauloivat viisi kappaletta yhdessä ja meillä on suunnitelmissa promota niitä kaikkia. Tämä suunnitelma on samanlainen kuin 2NE1:n oli. Sen sijaan, että keskittyisimme yhteen kappaleeseen, haluamme kaikkien tietoon koko albumin.

"High High":n, "Oh Yeah":n ja "Knock Out":n jälkeen suunnitelmissamme on promota "Don't Go Home" -biisiä tammikuun puolivälissä. Ohjaaja Lee Ki Baek, joka on työstänyt G-Dragonin "A Boy" -musiikkivideon, ohjaa kahdelle uudelle biisille musiikkivideot.


Meillä on suunnitteilla julkaista "Knock Out" -musiikkivideo 3. tammikuuta. Sen ohjasi Seo Hyung Seung, ja valmistui muutama päivä sitten. Se on melko kunnianhimoinen, mutta annetulla ajalla ja mahdollisuuksilla, tahdomme edetä GD&TOP:n soolo musiikkivideoihin.


2. Mistä syystä valitsitte "High High":n, "Oh Yeah":n ja "Knock Out":n ensimmäisen kierroksen promootiolle?

Syy on hyvin yksinkertainen ja suoraviivainen.

Promotoidakseen viittä kappaletta on katsottava, että jokainen kappale sopii aikaan ja kauteen. "High High" ja "Oh Yeah" -biiseissä oli end-oh-the-year tunnelma, joten päätimme promota niillä ensin.

"Knock Out" on "tärkein" nimikkokappale, ja se oli oma suosikkini, mutta minulla oli yksi huoli sen promoamisen kanssa - olin huolissani hyväksyttäisikö se julkisiin televisiolähetyksiin

Jos "Knock Out" ei olisi hyväksytty, me promoaisimme ainoastaan "High High" ja "Oh Yeah" -kappaleita julkisissa lähetyksissä ja "Knock Out" -biisiä M!net:n M! Countdownissa.


3. Mikä on syy vähäiseen TV-esiintymiseen?

Siitä on tullut suurin ongelma YG fanien keskuudessa. Ymmärrän, että fanit haluavat nähdä enemmän heidän suosikki tähtiään, mutta yksittäisenä vastuussa, minun täytyy olla varovainen.

Syy vähentyneisiin esiintymisiin on, koska olemme huolissamme artisteistamme. Esiintyäkseen kolme minuuttia musiikkiohjelmassa, artistien täytyy herätä todella aikaisin aamulla harjoittelemaan. Tyttöryhmä 2NE1:n täytyi valmistella hiukset sekä meikki ja lähteä liikkelle kahdelta aamuyöstä. Edellisen illan aikataulut ja vähäiset yöunet olivat myös hyvin tavallista.

Viikossa saattoi olla neljänä iltana musiikkiohjelmia, useita CF ja valokuvauksia, tapahtumia, ulkomailla tapahtuvia päiväjärjestyksiä yms. Vaikka 2NE1 ei esiintynytkään radio tai tv-ohjelmissa, pystyin tuntemaan heidän raskaan tilanteensa. Toivoin vain, että he voisivat nukkua tunnin enemmän.

Vaikka artistit saattavat saada paljon julkisuutta, se tekee tuhojaan heidän kehoilleen. YG:n suurin huoli on se, ettei artisteille jää yhtään hetkeä tuhlattavaksi, kun he valmistautuvat jo seuraavaan esiintymiseen.

Mitä televisiolähetyksiin ja ristiriitaisiin tuloksiin tulee...

Käytän 2NE1:n ensimmäistä mini-albumia ja G-Dragonin sooloalbumia esimerkkeinä. Molemmilla oli vain yksi lähetys viikossa ja saivat mielenkiintoisia tuloksia. Tulos oli parempi kuin kuvittelimme ja (ajatellen myös artisteja) päätimme vähentää televisiolähetys esiintymisiä.

Tietenkin albumin menestyminen on verrannollinen esiintymisiin mutta se ei tietenkään ole puoli ja puoli. Tutkikaamme tätä yksityiskohtaisemmin.

Aloittelevana ryhmänä 2NE1:lla oli vain yksi esiintyminen viikossa. Heidän debyytikappaleet "Fire" ja "I Don't Care" olivat hyvin tunnettuja ja heidän mini-albuminsa myi 165 00 kopiota. Samaan aikaan Park Bomin "You and I" oli myös varsin suosittu ja hän esiintyi vain kahdesti viikossa.

Viime vuoden elokuussa G-Dragon julkaisi sooloalbuminsa. Silloin hän rikkoi Hanteo Data Systemin ennätyksen myymällä 130 000 kopiota. Nyt hän on myynyt 248 000 kopiota. Tämä on myös hyvin yllättävää YG:ssä, sillä tämä albumi menestyi paremmin kuin Big Bangin albumit.
YG ei kanna omia tuloksiaan, joten katso YG:n pitkäaikaisen musiikin jakelijan Mnet Median vahvistaa ne.
Albumeissa, jotka ovat olleet pitkään myynnissä, ei ole virheitä ja yhtiön toimitusjohtajalla ei ole syytä valehdella.

On helppo kysyä, "Mitä jos on vaatimuksia joihin YG:n täytyy sopeutua? Mitä jos suhde lähetys-yhtiöiden kanssa heikkenee? Ehkä on helpompi tapa?"

Joka tapauksessa YG otti huomioon kaiken ja valitsi vaikeamman tavan, koska ajattelimme, että vaikka tämän kaltainen promoaminen saattaa tuntua säästeliäältä, sillä on enemmän arvoa ja tunteita kytkettynä.

En puhu enempää siitä, mikä on paras päätös tai johtopäätös, mutta me huolehdimme artisteista heidän promoamisen aikana.




4. Seungrin ja Big Bangin albumien suunnitelmista:

Jonkin aikaa sitten paljastimme, että Seungri julkaisee singlensä 3. tammikuuta ja Big Bangin uusi albumi seuraa1. helmikuuta. On tapahtunut hieman muutoksia.

Haluamme antaa heidän faneilleen vielä parempia uutisia!

Silloin suunnittelimme käynnistävämme Big Bangin Japanin kiertueen ensi vuoden huhtikuussa joten tahdoimme promota Big Bangin uutta albumia kaksi kuukautta aloittaen 1. helmikuuta. Tämän takia GD&TOP:n ja Seungrin albumeiden promoamisaika olisi ollut lyhyempi kuin normaalisti.

Onneksi pystyimme viivyttämään Japanin promootiota kuukaudella.

Tämän ansiosta GD&TOP:n toisen kierroksen promoaminen "Don't Go Home" -biisille on pidennetty ja Seungrin digitaalisesta singlestä tulee mini-albumi.

Me olemme suunnitelleet digitaalisen singlen julkaisupäiväksi 3. tammikuuta ja mini-albumin kymmenen päivää myöhemmin, mutta päätimme ettemme tee online -julkistamista ja paljastaa kaikki kerralla.

Tarkistaessani Seungrin valmistautumista mini-albumiin, sain idean, että "Ambush" olisi mini-albumin otsikko. Vaikka tämä oli ensimmäinen kerta kun Seungri oli osallisena sanoituksessa ja sovituksessa, YG palkkasi uusia tuottajia kohentamaan tätä tuotetta, joten olkaa ystävällisiä ja odottakaa sitä.

Uusi julkaisupäivä mini-albumille on 13. tammikuuta. Big Bangin albumin julkaisupäivät ilmoitetaan virallisella kanavalla myöhemmin.




5. Pidetäänkö "BIG SHOW" ensi vuoden alussa?

Big Bangin "BIG SHOW" -konsertti, joka on vuosittain pidetty tammikuussa, pidetään ensi vuoden helmikuussa 25-27 päivä Olympic Athletic Stadiumilla.

Koska "BIG SHOW" on ajoitettu Big Bangin uuden albumin rinnalle, kaikki Big Bangin uusin musiikki esitetään sisältäen myös Seungrin ja GD&TOP:n mini-albumit. Julkaisemme tarkempaa tietoa pian, joten tarkistakaa se kun tiedot paljastettu.


6. Mikä on aikataulu Big Bangin Japanin kiertueelle?

Aloittaen ensi toukokuusta, Big Bang pitää kahden kuukauden mittaisen kiertueen Japanissa, jonka oletetaan tuovan 160 000 henkisen yleisön.

Tähän asti Big Bang on tehnyt vain lyhytaikaisia promoamisia Japanissa heidän viikon mittaisten vierailujen aikana. Aloittaen tästä vuodesta, he promoavat suoraan ja aggressiivisemmin.

Sopimus YG:n ja japanilaisen kumppanin kanssa on erottaa täysin korealaiset ja japanilaiset aktiviteetit ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.

Uudestaan,  he ovat Koreassa maalis- ja huhtikuun, Japanissa huhti- ja kesäkuun (heidän Japanin kiertueen takia), jälleen Koreassa heinäkuusta syyskuuhun uuden albumin takia ja Japanissa loka- ja marraskuun.

Big Bangin suosio Japanissa on suurempi kuin mitä tiedetään Koreassa, joten toivomme saavamme suotuisampia tuloksia suoraviivaisemmalla promoamisella.


7. Mitkä ovat suunnitelmat 2NE1:n Japanin debyytille?

Rehellisesti, ehdotukset koskien 2NE1:n japanilaisesta debyytista ovat olleet keskusteluissa mukana jo viimev vuodesta. Syy viivästymiseen oli se, että he olivat uusi ryhmä, joka oli juuri vasta debytoinut ja päätös oli, että heidän täytyy ensin keskittyä korealaisiin toimiinsa.

Heidän ensimmäisen albumin promoamisen päätyttyä, 2NE1 virallisesti debytoi Japanissa helmikuussa 2011. Kuten odotettua, levy-yhtiö, joiden kanssa he työskentelevät, on Avex.

Avex on aina osoittanut suurta kiintymystä 2NE1:ia kohtaan ja Avexin suurin omistaja työskentelee myös tyttöjen kanssa, joten odotamme paljon heiltä.

2NE1:n ensimmäiset japanilaiset aktiviteetit ovat helmi- ja maaliskuussa. Teemme kovasti töitä, jotta voimme varmistaa, että 2NE1 voi silti julkaista uuden korealaisen albumin touko- tai kesäkuussa.

Yksityiskohdat 2NE1:n toimista on vielä vahvistettava, sillä Will.I.Am on tällä hetkellä kiireinen promotoidessaan Black Eyed Peasin uusinta albumia.

Päivänä, jolloin Yeonpyeong Islandin kahakka tapahtui, Will.I.Am kysyi "Onko 2NE1 kunnossa?". Hän katsoi 2NE1TV:tä ja paljasti olevansa suurempi fani ohjelman edetessä. Hän myös totesi, että tekee lisää uusia biisejä 2NE1:lle.

On vielä paljon sanomattomia asioita, mutta minä lopetan tähän.


Pohtiessa meidän vuottamme, on edelleen paljon asioita joita kadumme ja olemme puuttellisia. Big Bangin comebackin tullessa ensi vuonna, YG Staff ja minä täytymme innosta ja odotuksesta.


Lisäksi sanomalla, että me työskentelemme kovemmin kuin koskaan, me toivomme että kaikilla faneilla on hyvä uusi vuosi ja, että he ovat terveitä.


Kiitos (Kumarrus~~)

2010.12.30 Yang Hyun Sukilta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti